"Vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır."

  • Yeni üyeler Neler Yapmalı, Nasıl Başlamalı? Detaylar için tıklayın
    Rütbeler ve genel görevlendirme konuları hakkında bilgi almak için tıklayın
    Uzmanlık alanları hakkında bildirge için tıklayın
    Güncel forum kuralları için tıklayın
SEO Hakkında

SEO Hakkında 2020-12-27

indirmek için izniniz yok
SEO Nedir?



SEO, arama motoru optimizasyonu anlamına gelir. arama motoru sonuçları aracılığıyla web sitesi trafiğinin hem kalitesini ve miktarını hem de markanızın popülaritesini artırma uygulamasıdır.
Kısaltmaya rağmen SEO, arama motorlarının kendisiyle ilgili olduğu kadar insanlarla ilgilidir. İnsanların çevrimiçi olarak neyi aradıklarını, aradıkları yanıtları, kullandıkları kelimeleri ve tüketmek istedikleri içerik türünü anlamak ile ilgilidir.
Hedef kitlenizin amacını bilmek SEO madalyonunun bir tarafı ise, onu arama motoru tarayıcılarının bulabileceği ve anlayabileceği bir şekilde sunmak diğeridir.

Beyaz şapka vs siyah şapka SEO



Beyaz şapka SEO, temel odak noktası insanlara daha fazla değer sağlamak için arama motoru kuralına uyan SEO tekniklerini, en iyi uygulamaları ve stratejileri ifade eder.

Siyah şapka SEO, arama motorlarını spam / kandırmaya çalışan teknikleri ve stratejileri ifade eder. Siyah şapka SEO işe yarayabilir ken, web sitelerini kapatılma ve / veya indekslerinin kaldırılması (arama sonuçlarından kaldırma) açısından büyük bir risk altına sokar ve etik sonuçları vardır.
Kaldırılan web sitelerinde iflas eden kurumlar var. Bir SEO uzmanı veya ajansı seçerken çok dikkatli olmak için başka bir nedende budur.

Yerel, ulusal veya uluslararası SEO?



Yerel işletmeler, belirli bir yerel ayarda ürün veya hizmet arayan potansiyel müşterileri şu ülkelerde yakalamak için genellikle [hizmet] + [yakınımdaki]veya [hizmet] + [şehir] gibi yerel amaçlı anahtar kelimeler için sıralama yapmak isteyeceklerdir. onlara sundukları. Ancak, tüm işletmeler yerel olarak faaliyet göstermemektedir. Birçok web sitesi konuma dayalı bir işletmeyi temsil etmez, bunun yerine ulusal ve hatta uluslararası düzeyde hedef kitleleri hedefler

Arama motorları nasıl çalışır?



Arama motorlarının üç temel işlevi vardır:
Tarama: Buldukları her URL için koda / içeriğe bakarak İnternette içerik araştırın.
Dizin: Tarama işlemi sırasında bulunan içeriği depolayın ve düzenleyin. Bir sayfa dizine girdiğinde, ilgili sorgular sonucunda görüntülenmek üzere çalışır durumdadır.
Sıralama: Arama yapan kişinin sorgusunu en iyi yanıtlayacak içerik parçalarını sağlayın; bu, sonuçların en alakalı olana göre sıralandığı anlamına gelir.

Arama motoru taraması nedir?

Tarama , arama motorlarının yeni ve güncellenmiş içeriği bulmak için tarayıcı gönderdiği keşif sürecidir. İçerik değişebilir - bir web sayfası, bir resim, bir video, bir PDF, vb. - ancak format ne olursa olsun,bu sonuçların en alakalı olana göre sıralandığı anlamına gelir.

Arama motoru sıralaması

Bir arama yapıldığında arama motorları dizinleri alakalı içeriğine göre tarar ve
içeriği sıralar Genel olarak bir web sitesi ne kadar yüksek olarak sıralanırsa
arama motoru siteyi o kadar yükseltir

Google Panda



Google Panda algoritma güncellemesinin belirtilen amacı, yüksek kaliteli web sitelerini ödüllendirmek ve zayıf içerikleri düşürmekti.Burda amacımız google pandanın standartlarına uymak da diyebiliriz

ANAHTAR KELİME ARAŞTIRMASI



Anahtar kelime araştırmasının gücü, hedef pazarınızı ve içeriğinizi, hizmetlerinizi veya ürünlerinizi nasıl aradıklarını daha iyi anlamakta yatar.

Anahtar kelime araştırması, aşağıdakiler gibi soruları yanıtlamanıza yardımcı olabilecek belirli arama verileri sağlar:

1-İnsanlar ne arıyor?
2-Kaç kişi onu arıyor?
3-Bu bilgiyi hangi formatta istiyorlar?

Anahtar kelimeleri keşfetmek


Muhtemelen sıralamak isteyeceğiniz birkaç anahtar kelimeniz vardır. Bunlar, ürünleriniz, hizmetleriniz veya web sitenizin adresindeki diğer konular gibi şeyler olacaktır ve araştırmanız için harika temel anahtar kelimelerdir, bu yüzden oradan başlayın!
anahtar kelime taramak için iki site buldum


ben google a ait olan keyword aramayı kullanıyorum mesela bir alışveriş sitemiz olsun aklımıza gelenleri not edelim

alışveriş
giyim
aksesuar

bu arama aracına aracına alışveriş giyim ve aksesuar kelimelerini ekleyip aratalım



çıkan sonuçlarda en alakalı arama sonuçları gelir



kadın giyim ayda 10 bin ve 100 bin arası aranıyormuş online alışveriş ise 1 ile 10 bin arası
İçeriğiniz için alakalı anahtar kelimeleri keşfetme sürecinde, bu anahtar kelimelerin arama hacminin büyük ölçüde değiştiğini farkediyoruz Kitlenizin aradığı terimleri kesinlikle hedeflemek isteseniz de, bazı durumlarda, çok daha az rekabetçi oldukları için daha düşük arama hacmine sahip terimleri hedeflemek daha avantajlı olabilir.
Daha az popüler olan anahtar kelimeleri küçümsemeyin arama yapanlar aramalarında daha spesifik ve bilinçlidir. Örneğin, ayakkabılar için arama yapan bir kişi muhtemelen sadece göz atıyordur. Öte yandan, en uygun fiyatlı kırmızı kadın koşu ayakkabısı arayan biri satın almak istiyordur

Mevsime göre anahtar kelimeler

Mevsimsel eğilimler hakkında bilgi sahibi olmak, bir içerik stratejisi belirlemede avantajlı olabilir. Örneğin kışın kaban ve mont satışları artıyor bunu biliyorsanız, içeriği aylar önceden hazırlayabilir ve o aylarda ona öncelik verebilirsiniz

Zayıf İçerik

Bir web sitesinin farklı konularda benzersiz sayfalara sahip olması yaygın olsa da, daha eski bir içerik stratejisi, bu son derece spesifik sorgular için 1. sayfada sıralamak amacıyla anahtar kelimelerinizin her bir yinelemesi için bir sayfa oluşturmaktır.örneğin giysi satıyorsunuz her sayfa aynı şeyi söylüyor olsa bile Yerel işletmeler için benzer bi taktik müşterinin istediği bölgeye göre sayfa açmak benzersiz bir içeriktir

Yinelenen içerik

Yinelenen içerik sayfalar arasında veya tek bir alanın birden çok sayfası arasında paylaşılan içeriği ifade eder. Kopyalanmış içerik bir adım daha ileri gider ve diğer sitelerdeki içeriğin bariz ve suistimal edilmiş kullanımıdır Bu, içeriği alıp olduğu gibi yeniden yayınlamayı veya herhangi bir orijinal içerik veya değer eklemeden yeniden yayınlamadan önce biraz değiştirmeyi içerebilir.
İçerik uyuşmazlığı arama sorgusu - Arama sonuçlarında tıklandığında alakalı yanıtlar vermeyi vaat eden, ancak bunu yapmayan sayfalar. Örneğin, bir web sitesi sayfası Okullar açılacak mı başlıklı olabilir, ancak tıklandığında cevap olmayabilir veya sadece bir reklam sayfası olabilir
Yüksek reklam oranı Orijinal içerik yerine çoğunlukla ücretli reklamlardan oluşan sayfalardır
Kullanıcılar tarafından engellenen web siteleri - İnsanların doğrudan arama motoru sonuçlarında engellediği veya bunu yapmak için bir Google uzantısı kullandığı düşük kaliteyi gösteren sitelerdir

Güçlü İçerik



Şimdiye kadar nasıl yapmamamız gerektiğini gördük şimdi google seo ya uygun nasıl içerik oluşturabiliriz ona bakalım
1.Sayfanızın sıralanmasını istediğiniz anahtar kelimeleri arayın
2.Bu anahtar kelimeler için hangi sayfaların yüksek sıralamada olduğunu belirleyin
3.Bu sayfaların hangi niteliklere sahip olduğunu belirleyin
4.Bundan daha iyi içerik oluşturun

SEO Uyumlu Bir Web Sitede Olması Gerekenler

1- Mobil uyumlu tasarım olması gerekiyor

[MAGANETA]2-Sade ve amaca uygun gereksiz içeriklerden uzak olmalıdır

3-Doğru anahtar kelimeler bulunmalı.Arama seviyesi yüksek rekabetin düşük olduğu kelimeler seçilmelidir

4-Doğru adres ve doğru adres yapısı oluşturulmalıdır Doğru domain seçimi yapılmalıdır.Adresimizde gereksiz kelimelere yer vermemeliyiz.Kısa ve öz olmak zorunda

5-Title ve header etiketleri doğru kullanılmalıdır.Title her zaman tek bir aramayı hedeflemelidir.Uzun cümlelerden kaçınmalıyız.Doğru kelimeyi adres yapısında titlle da ve başlıkta kullanmalıyız

6-Her sayfada mutlaka 1 lt;h1 gt; etiketi olmalıdır.h2 h3 h4 şeklinde kullanılması uygundur h1 etiketi birden fazla kullanılmamalıdır

7- Özgün bir içerik olmalıdır

8- Resimlerde kullandığımız isimler ve alt etiketlerde çok önemli

9- sitemizi analiz edip hataları takip ederek düzeltmeliyiz

10-Web sitemizi hızlandırmalıyız web site hızımızı bu sayfalardan ölçebiliriz


İç SEO



Web sitenizdeki diğer sayfalara bağlantı verdiğinizde, arama motoru tarayıcılarının sitenizin tüm sayfalarını bulabilmesini sağlarsınız, sitenizdeki diğer sayfalara bağlantı eşitliği aktarırsınız ve ziyaretçilerin sitenizde gezinmesine yardımcı olursunuz.Sitenizin puanı artmış olur. Bağlantıyı anahtar kelime metni içerisine yerleştirmeliyiz.

Görüntü optimizasyonu

Büyük boyutlu görseller sitenizin yavaş açılmasına neden olabilir. Bunu çözmenin en iyi yolu, resimlerinizi sıkıştırmaktır
Hangi görüntü formatının kullanılacağını seçme:

Resminiz animasyon gerektiriyorsa, bir GIF kullanın.
JPEG formatının yerini almasını amaçlayarak geliştirilen WebP formatıdır. WebP formatı kullanılan yüksek kalite ve düşük boyut sağlamayı amaçlar
Resminizin çok fazla rengi varsa PNG-24ü kullanın.
Görüntünüzde çok fazla renk yoksa PNG-8 kullanın.

WebP formatı



Google seo ya göre sayfa hızımız çok önemlidir webP formatı yüksek kalite ve düşük boyut sağlar En fazla kullanılan görsel formatlarından olan jpeg ile WebP kıyaslandığında %40a kadar daha fazla sıkıştırma yapabilmek mümkün Şuan için bu formatın tek eksik yanı tüm tarayıcıların desteklememesi diyebiliriz. Crome ve Opera tarayıcılarının desteklediği WebP formatı diğer tarayıcılarda desteklenmiyor. WordPress kullanıcıları için eklenti yardımıyla bu sorun çözülse de özel yazılıma sahip web siteleri için henüz tam oturan bir format olmadığını söyleyebiliriz.

SEO desteği olacak bu görsel optimizasyonu sayesinde görsel içeren sayfalarınızda çok daha hızlı yüklenen elde edebileceksiniz. Herhangi bir jpeg veya PNG görüntünün ilk haline göre yaklaşık %75, sıkıştırılmış haline göre yaklaşık %40 daha fazla sıkıştırma, çok görsel kullanan internet siteleri için oldukça kullanışlı olacaktır.
WordPress için:

ShortPixel Image Optimizer
WebP Express

Gibi eklentilerle sitelerinizi optimize etmeye başlayabilirsiniz. Elle WebP formatında dönüşüm için de birçok online converter bulabilirsiniz.

Dış SEO Nedir ?



Sayfalarınıza ne kadar kaliteli bağlantılar koyduğunuz, Googleın sayfalarınızın daha iyi olduğuna inanmasını sağladığı için, sayfalarınızın daha iyi olarak algılanmasını sağlıyor. Kaliteli ve yüksek sayıda bağlantıya sahip siteler güvenilirdir ve bunun karşılığında daha iyi konumlamayı hak eder. Googleda bir şey ararken, genellikle en iyi sonuçların listedeki sonuçlardan çoğunluğu dış bağlantı olur.
Böylelikle, arama motorlarında daha iyi bir sıralama elde etmek istiyorsanız, yapılacak optimizasyon çalışmalarından biri de Dış SEO dur.

Backlink Nedir



Backlink, bir web sitesinin başka bir web sitesinden link, yani bağlantı alması anlamına gelir. Backlinkler, sitelerin arama motoru performansına büyük etkide bulunur. Bu yüzden SEO sıralamanızı yükseltmek için de Google tarafından önemli bir faktör olarak görülmektedir. Arama motorları, sonuçları ortaya koyarken birçok sıralama unsurunu göz önünde bulundurur ve kimse backlinklerin bu sonuçlara etkisini tam olarak bilinmemektedir. Ama doğru uygulandığı zaman etkili olduğu kesin.Backlink alacağınız sitenin google seo puanının yüksek olması sizin site trafiğinizi olumlu bir yönde etkiler.Diğer bir deyişle güçlü içeriğe sahip sitelere backlink vermeliyiz

Hacklink Nedir?

Hacklink; ziyaretçi sayısı yüksek olan bir web sitesinden başka bir web sitesine link çekme metotlarından biridir.
Hacklink, site dışı SEO nun adımlarından birisi olan backlink oluşturma amacıyla, sitenizin linkini başka bir siteye, illegal bir şekilde, hacker işlemleri yoluyla, resim ya da metinsel olarak eklenmesi işlemidir.
Hacklink yapan kişiler, başka sitelere link bırakma işlemini, çeşitli şekillerde yapmaktalar.
Bu işlemlerden bir tanesi, web sitesinin kodlarına ulaşarak, bu kodlar arasına linkleri yerleştirmektir.
Bir başka işlem ise, sayfaların üzerlerine linkler yerleştirme şeklinde yapılabilir. Sayfalara eklenen linkler, sayfanın arka planı ile aynı renkte yazılır ve renklerin aynı olması nedeniyle de fark edilmezler.
Bu tür uygulamalar yapılırken linkin eklendiği site sahibinin izni ve bilgisi yoktur, web sitesinin açıkları kullanılarak eklenir.
Kısaca Hacklink, karşı sitenin izni olmadan bir başka web sitesine backlink çıkışı yapılması işlemidir ve hiçte ahlaki bir uygulama değildir.

Lazy Loading



Lazy Loading, sayfada yer alan bir ögenin ihtiyaç duyulmadığı takdirde çağrılmaması prensibi ile çalışır yani bir nesne örneğinin gerçekten ihtiyaç duyulacağı ana kadar alınmaması ve bekletilmesi amacıyla kullanılır. Bu yöntemde veriler sorguya bağlı olarak çekilir ve veri setinin içindeki tüm dataları yüklemek yerine kullanılacağı an tekrar sorgu atar ve veriyi çeker.

En Popüler Seo Araçları


Webmaster,Ahref,Moz,Semrush,Deepcrawl,Majestic

Seo Araçları Ne işe Yarar?

On Page Seo Analizi (İçerik, site hızı, site içi link, mobil uyumluluk, kod optimizasyonu, http kodları vs.)

Off Page Seo Analizleri (Backlink, keyword-içerik takip ve analizleri)

Google SEO araçları, web sitenizi daha fazla kullanıcıya ulaştırmanıza yardımcı olarak dijital pazarlama çalışmalarınızın karşılığını almanızı sağlayabilir.
İşiniz online pazarlama, SEO ya da içerik pazarlama ise Google ile belli bir ilişki içindesiniz demektir. Bu ilişkinin sizin yararınıza olması için Googleın ücretsiz kullanıma sunduğu bazı SEO araçlarından faydalanabilirsiniz. Böylece, dijital pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim alırsınız.SEO analiz araçlarından haberdar olsanız bile sık sık güncellendiği için belli aralıklarla gözden geçirmenizde fayda var. Bu nedenle hazırladığımız en iyi Google SEO araçları listesini ve bu araçların özelliklerini incelemenizi öneririz.

1. Google Arama Motoru

SEO araçları listelerinde pek yer verilmeyen Google Arama Motoru aslından en önemli SEO araçlarından biri. Çünkü hedeflediğiniz anahtar kelimelerin rakiplerini en iyi Googleda arama yaparak görebilirsiniz. Sonuçlarda ilk sıralarda kimlerin olduğunu, hangi konumda bulunduğunuzu görmek SEO çalışmalarınızda kritik önem taşıyabilir. Arama motoru optimizasyonu için yapılan LSI (Latent Semantic Indexing – Gizli Anlamsal İndeksleme) çalışmalarında önemli keywordleri tespit edebilmek için de Google Arama Motorunu kullanmak oldukça önemli.Google yaklaşık 4 ay önce yeni nesil arama teknolojisi Knowledge Graph ı duyurdu. Kullanıcılara daha kaliteli sonuçlar sunmak için hayata geçirilen uygulamanın en büyük özelliği, Googleın sonuçlarda artık Wikipedia, Freebase gibi veri kaynaklarının yerine kendi veri havuzunu kullanacak olması. Bu durum da SEO çalışmaları için Google aramalarını her zamankinden daha önemli hale getiriyor.

2. Google Web Yöneticisi Araçları – Google Webmaster Tools



Google Web Yöneticisi Araçları, web sitenizin sonuç sayfalarında ne durumda olduğu ile ilgili kapsamlı rapor sunar ve daha iyi indekslenmesine yardımcı olur. Ayrıca web sitenizin karşılaştığı bir sorun varsa Web Yöneticisi Araçları bu sorundan haberdar olmasına imkan verir. Verdiği bilgiler arasında ziyaretçilerinizin arama motoruna yazarak siteye ulaştığı anahtar kelimelerin listesi ve sitenize trafik çeken linkler hakkında bilgiler de yer alır.

3. Google Analytics

Web sitenizin trafiğini izleyebileceğiniz bir araç olan Google Analytics; ziyaretçileri takip ederek sitenize nereden ulaştığından, önemli satış ve dönüşüm değerlerine kadar birçok bilgiyi verir. Ziyaretçileriniz tarafından web sitenizin beğenilen ve ziyaret edilen kısımları, en fazla geri dönüş alan içerikleriniz, sitenizden yapılan sosyal medya paylaşımları ve ziyaretçilerinizin demografik bilgileri gibi birçok konuya Analytics verilerinden ulaşabilirsiniz.Web sitenize ve sitenizdeki belirli sayfalara ekleyeceğiniz kodlar ile kullanabileceğiniz Google Analytics, arama motoru optimizasyonu çalışmaları için de önemli bir araç.

4. Google Anahtar Kelime Planlayıcı – Google Keyword Planner



Bu araç sektörünüzle ve web sitenizle ilgili etkili olacak anahtar kelime hacmini bulmanıza yardımcı olur, sitenizde kullanabileceğiniz anahtar kelimelerin listesini sunar. Bu kelimeler ziyaretçiler ve Google kullanıcılarının aradığı kelimeler arasından seçilir. Anahtar kelimelerin yanı sıra bu araç ile kullanmak isteyeceğiniz belli bir kelimenin aylık popülaritesini öğrenebilirsiniz.Adwordse entegre olarak çalışan araç ile reklamveren rekabeti ile keyword teklif değerini gösterir; yeni kelimeler önerir. Böylece aramalardan daha çok trafik almak için en çok aranan kelimelere odaklanmak mümkün olur.

5. Google Arama Trendleri – Google Trends

Google Trends ile belirli anahtar kelimelere belirli zaman aralıklarında gösterilen ilgiyi görebilir, farklı kelimelerin trafiklerini karşılaştırabilirsiniz. Yalnızca Türkiyeye ait bilgileri de öğrenebileceğiniz bu araçta ayrıca “Popüler Aramalar” bölümünden gün gün en fazla hangi kelimelerin arandığını takip edebilirsiniz.

6. Google Consumer Surveys



İhtiyacı karşılayacak ve ilgi görecek hizmet sunmak için hedef kitleyi tanımak çok önemlidir. Bunun için gerekli araştırmalara servet ödemenizi engelleyen bu araç, ziyaretçilerinizin site memnuniyetini ölçüyor. Yeni bir web sitesi tasarladığınızda ya da yeni bir içerik kategorisi oluşturduğunuzda bu araçtan faydalanabilirsiniz.

7. Google Sayfa Hızı Araçları – Google PageSpeed Tools

Bu araç web sitenizin hızına ve performansına dair bilgiler verir. Böylece hızla ilgili bir sorun yaşadığınızda sebebini tespit edebilir ve gerekli önlemleri alabilirsiniz. Bu aracı kullanmak için web sitenizin ana sayfasının URLsini girmeniz ve “Analyze” butonuna basmanız yeterli.Analiz kırmızı, sarı ve yeşil ile işaretlenmiş 3 farklı bölümden oluşur. Kırmızı sayfanızın performansını artırmak için büyük değişiklikler yapmanız gerektiğini, sarı değiştirmeniz gereken bazı detaylar olduğunu ama büyük bir problemle karşı karşıya olmadığınızı, yeşil ise içeriğinizin SEOya son derece uygun olduğunu gösterir.

8. Google Analytics Content Experiments


Önceden Google Website Optimizer olarak bilinen bu araç artık Google Analytics bünyesinde yer alıyor. Bu araç bir sayfanın farklı yerleşim alternatiflerini görmenizi sağlar. Yani size en uygun olan yerleşimi bulmanız için başlıkları, içeriği, renkleri ve diğer ögeleri test edebilirsiniz.

9. Google My Business

Bu araç sayesinde ziyaretçileriniz sizi ister Googleda ister Google Haritalarda arasın onları direkt olarak size bağlar.Bu araç Google Haritalardaki listeleri kontrol eder. Bu nedenle de en doğru arama sonuçlarına ulaşmasını sağlar. Özellikle yerel aramalar için bu araç çok faydalıdır.

10. Google Alerts


Bu araçla Googleın en güncel indeksi üzerinden düzenli yayınları görebilirsiniz. İstediğiniz bir anahtar kelime ile alarm oluşturabilirsiniz, böylece ilgilendiğiniz alanlardaki hiçbir yeni içeriği kaçırmazsınız

11. Google Etiket Yöneticisi – Google Tag Manager

Google Etiket Yöneticisi ile web sitesi etiketlerini ve mobil uygulamalarınızı ne zaman isterseniz BT ekibinizin müdahalesine gerek kalmadan, kolayca ve ücretsiz olarak ekleyebilir ve güncelleyebilirsiniz. Kodu siteye bir kez yüklediğiniz zaman yaygın kullanılan pazarlama etiketlerini daha fazla güncellemeye ihtiyaç duymadan düzenlersiniz.
Yazar
1njecti0n
İndirilme
0
İlk Yayınlama
Son Güncelleme
Değerlendirme
0.00 yıldız(lar) 0 rating

1njecti0n kullanıcısının diğer makaleleri;

Üst